Message Details:
Dobrý deň nemám otázku ale anonymnú pripomienku. Prosím prosím prosím neda sa niečo urobiť s fungovaním učiteľov v tejto online výuke? Mysleli sme si že zo začiatku ste pre nich robili nejaké kurzy a vysvetlenia ako narábať s gsuitom a teamsom?. Ale v každom novom semestri ako spoznávame nových učiteľov prichádzajú tie isté problémy znova a znova, polku hodiny riešime ľahko vyriešitelný problém ktorý sa zbytočne naťahuje preotže učiteľ buď odmieta vziať radu od študentov alebo sa na to snaží prísť sám aby nevyzeral že to nevie. Učia nás múdri ľudia s titulmi tak určite si vedia vygoogliť po hodine problém a nezabiť tým dvadsať minút z hodiny. nebudem menovať ale dokopy je tretí semester online a niekedy vyzerá že to používame všetci prvýkrát a je to frustrujúce. Prosím berte do úvahy že my študenti zažívame tie isté problémy s rôznymi učiteľmi stokrát odznova a už vieme aké su problémy a ako ich riešiť väčšinou. Stačí že by nás učiteľ vypočul a nerozprával o tom ako je to komplikované a ako tomu nerozumie a ako to nedávno išlo, stačí si vypočuť nás. Preto sem posielam súhrn problémov ktoré sme objavili a vyriešili. Bolo by super keby sa tieto hacky dostanú k učiteľom vyučujúcich na gsuite aj teamse, s tým je očividne obrovský problém aj pribanálnych veciach - na meet sa zmestí 100 ľudí!!!!!!! keď vám to povieme dopredu tak to znamená že už nám to tisíckrát učiteľ nebral do úvahy a keď začala hodina na meete tak sa tri hodiny riešilo že prečo sa sem nezmestíme, aké prekvapko, my sme si to nevymysleli tak to prosím vyriešte pred hodinou - vtedy treba založiť teams hovor. zakladať jednorazový hovor a dať nám link je hlúposť lebo každý týždeň musím všetci loviť v maily link. postup je: založiť triedu, poslať nám na ňu kód, založiť hovor a hotovo, odtiaľ z triedy si vieme potom aj stiahnuť nahrávku napriklad - ak predsa len pošlete link, dá sa nastaviť aby sme aj my videli chat a aby sa nemusel potvrdzovať každý príchod účastníkov, potom to pípa stále - ak vám niekoľko študentov povie že sekáte aj obrazom aj zvukom, nie je problém na našej strana ale máte na nič internet. v živote nepomohlo tristo krát sa odpojiť a pripojiť alebo nedaj bože pridávať hlasitosť - vtedy je super opraviť si internet alebo nahrať prednášku napríklad v powerpointe aj s hlasom, zvládli to už aj najstarší učitelia a dá sa zaslať v čase prednášky aj sa dá nastaviť aby sme si ju nevedeli stiahnuť - keď zdielate obrazovku a púštate video, na 99 percent nám seká a nie je počuť zvuk. stačí poslať link do chatu a počkať kým si hoi pozrieme, je to rýchlejšie ako tisíc rôznymi nefungujúcimi spôsobmi sa snažiť vyriešiť sekajúce video - na gsuite classroome sa dá oznámkovať zadanie, dá sa aj vrátiť aby sme vedeli že ho máme zle a máme ho opraviť - doležitá vec čo zatiaľ nikto nevedel!!!!!!!!! my nevidíme súbory na disku triedy v gsuite. áno ani keď nám tam udelíte povolenia ani keď to spravíte päť krát, treba vždy!!!! poslať link na tento drive napríklad do triedy. ako študenti na disku triedy vidíme len svoje odovzdané zadania a na ten váš disk triedy kam dávate materiály nam musíte poslať link. prosím nepošlite nám link na úplne celý priečinok lebo potom budeme vidieť aj odovzdané zadania svojich spolužiakov a kopírujú sa potom, keď sa spraví podpriečinok a na neho sa pošle link tak tam sa môžu dať prednášky - načo posielať dokumenty na ais keď je trieda v gsuite a dá sa to krásne poslať tam. ani posielať jednu vec cez tristo kanálov netreba - keď sa ozveme že vás nie je počuť alebo nie je vidieť alebo to seká tak to treba opraviť a uistiť sa či to je lepšie. my sa ozývame väčšinou až keď sa nedá vôbec rozumieť takže ak pokračujete rovnako tak nemáme z tej prednášky nič - prosím uvedomte si že táto škola je ťažká a každá sekunda je nám drahocenná. koľko krát je polka hodiny zabitá riešením neriešiteľného problému alebo opakovaním vecí desať krát aj keď zo strany študentov to dávno všetci chápu. obráťte sa na google, nadriadených alebo kolegov, my by me sa naozaj radi vzdelávali a často nám to toto naťahovanie komplikuje, stačí proste niekoho požiadať o pomoc aby sa to nemuselo niekoľko týždňov riešiť vkuse od začiatku Vážime si čo pre nás robíte a uvedomujeme si že tiež s tým nemáte ešte skúsenoť, tento text je len dobrou radou a snáď pomôckou aby sme sa vedeli vyhnúť zbytočným problémom a navzájom si pomohli.
Dobrý deň, budeme sa snažiť problémy čo najskôr vyriešiť, ale naozaj potrebujeme vedieť o aký predmet alebo o koho ide. Žiaľ, okrem 2-3mien v ankete nebolo nič/nik uvedený. Naozaj by bolo fajn, keby ste ma kontaktovali 0903 45 82 72 alebo mailom danica.koncekova@stuba.sk Verte, že ostanete v anonymite, lebo nemáme záujem rozdúchavať vášne a dohadovať sa, ale naozaj chceme veci čo najrýchlejšie vyriešiť k spokojnosti oboch strán. Je to neľahké obdobie aj pre pedagógov. V krajnom prípade napíšte konkrétnu pripomienku na formulár: https://forms.gle/iMJjFCuRCSsxVypX6
Ďakujeme
Dobrý deň, ďakujem za vašu pripomienku. Z jej dĺžky ale aj formulácie usudzujem, že vám to naozaj mimoriadne komplikuje vaše vzdelávanie.
Dovoľte mi teda reagovať tiež obšírnejšie. Všetkých technických úskalí s online výučbou sme si vo vedení fakulty vedomí a riešime ich. FAD STU zareagovala v prvej vlne pandémie veľmi rýchlo, na stránke fakulty boli zverejnené návody na používanie SW a HW pre učiteľov aj študentov, robili sme online kurzy, trpezlivo sme všetko vysvetľovali na rôznych fórach - od Kolégia dekana až po tzv. Kávy s dekanom. Aj vďaka tomu bola spätná väzba od študentov veľmi pozitívna a FAD STU obstála v prieskume Slovenskej akreditačnej agentúry pre VŠ ako jedna z najlepších fakúlt na Slovensku! Problémy nastali v druhej vlne, keď firma Google zrušila výnimku na počet aktívnych účastníkov na online meetingoch a my sme boli nútení prejsť na iné aplikácie (súbežne s tým pracoval R-STU na dohode s Googlom, ktorá však bola neúspešná). Používanie viacerých aplikácií je trochu náročnejšie, najmä pre starších pedagógov a aj preto sme opäť zverejnili návody na používanie jednotlivých aplikácií na webe fakulty a pravidelne robíme školenia a konzultácie pre pedagógov.
Verím vám, že aj napriek tomu sa nájdu pedagógovia, ktorí s tým majú neustále problémy. Ak ich však máme spoločne riešiť, je potrebné aby ste vo svojej (hoci aj anonymnej pripomienke či upozornení) uviedli konkrétne cvičenie či prednášku, kde sú stále problémy. Bez tejto konkretizácie sa nepohneme. V situácii, keď nevieme konkrétne meno, sa vieme iba naďalej obracať na všetkých pedagógov s upozorneniami, ktoré tých technicky zdatných a riadne si plniacich svoje povinnosti iba frustruje, v tejto už aj tak pre všetkých ťažkej situácii.
Takže ak máte naozaj záujem o vyriešenie problému, neváhajte a obratom nám napíšte konkrétne predmety v ktorých máte vami spomenuté problémy.
Verím, že ich spoločným úsilím dokážeme odstrániť.
S pozdravom, Pavel Gregor