Dobrý deň, rád by som sa opýtal, ako by sme mali postupovať pri zadaní prác na predmetoch, ktoré, podľa informačného listu /na ais-e /s poslednou zmenou 11/3/2021// majú napísaný iný počet zadaní, ako nám bolo povedané, že máme robiť. Konkrétne sa jedná o predmet Krajinná a parková architektúra, kde by sme mali tento týždeň posielať prácu /esej/ na konzultaciu a pravdepodobne budúci týžden na odovzdávanie. Mimo tohtotýždňového termínu odovzdávania na konzultáciu, sú postupy prác nejasné, a to aj po konzultácii a debate so spolužiakmi. Tento problém takisto umocňuje to, že ani pedagógovia v tomto nemajú úplne jasno a na meete /kde sme aj my/ si medzi sebou dohadujú čas odovzdania a nakoniec povedia, že nám dajú ešte "teda" vedieť. K tomuto dohadovaniu patrí, že nevedia ešte či posledné zadanie budeme odovzdávať spolu s ateliérom alebo týždeň po ňom / čiže cez skúškové obdobie/. Rád by som vedel, či sa tieto problémy dajú riešiť oficiálnou cestou, respektíve, či je možnosť s týmto problémom niečo urobiť, alebo sa máme riadiť pokymni vyučujúcich napriek tomu, že je to v rozpore s oficiálne napísanými pokynmi a taktiež, či je možné posúvať odovzdávania do ateliéroveho týždňa, (v ktorom budeme finišovať práve malý ateliér z urbanizmu, ktorý riešime v krátkom časovom období). Uvedomujem si dôležitosť a skúsenosti, ktoré mi vie dať tento predmet a ktoré by som vedel aplikovať v praxi, ale v aktuálnom ponímaní na mňa pôsobí zmätočne a /skôr/ odradzajúco od napredovania v tejto oblasti. Ďakujem za odpoveď a pomoc, prajem pekný deň.
top of page
bottom of page
Dobrý deň, ospravedlňujeme sa, že odpoveď dlhšie trvala, ale najprv sme sa snažili získať informácie aj od dotknutých pedagógov, ktoré následne spracoval ved. ústavu ÚUUP prof. B. Kováč. Reakcia - viď nižšie.
Podľa Vašich slov, viacero študentov má podobné problémy, a preto, ak máte záujem, je možné vytvoriť spoločné fórum, ako pedagógov, garanta predmetu, tak aj ved. ústavu spolu s Vami a veci si priamo vydiskutovať. Tejto možnosti by sme boli veľmi radi, nakoľko práve vypracovávame zmeny št. plánov a náplní predmetov a radi by sme zapracovali aj Vaše návrhy a pripomienky. V prípade záujmu, prosím, neváhajte kontaktovať p. prof. Kováča alebo mňa . Radi sa s Vami stretneme.
S úctou
D. Končeková
PS. Naďalej platí, že počas ateliérového týždňa nie je možné odovzdávať žiadne semestrálne práce, iba ak má študent záujem ho odovzdať. Ale aj v tom prípade študent nemôže očakávať hodnotenie odovzdanej práce, nakoľko sa pedagógovia počas tohto týždňa, okrem vedecko - výskumnej a grantovej činnosti, venujú konzultáciám at. prác študentov a príprave materiálov na skúšanie. Ďakujeme za porozumenie.
Reakcia na anonymnú pripomienku študenta k cvičenia v predmete Krajinná a parková architektúra.
Podľa podkladov učiteľov predmetu spracoval B.Kováč.
Reakciu vnímame pozitívne ako záujem študenta/ov o študovanú problematiku.
Dovolíme si konštatovať, že v priebehu výučby každého predmetu môžu nastať situácie, keď aj v priebehu semestra sa operatívne uspôsobuje priebeh štúdia – jeho obsah a forma. Obzvlášť v tomto pandemickom období, keď sa výuka realizuje on-line. Aj učitelia sa v tomto období môžu dostať do špecifických situácií zdravotných, rodinných alebo aj technických z hľadiska zabezpečovania výučby. Napr. spolugarantka predmetu v období, ktoré sa dotýka pripomienky, bola vážnejšie chorá, napriek tomu neustále sa snažila byť študentom k dispozícii. Ak sa študenti na danom cvičení vo vzťahu k zadaniam spýtali na problém, nepovažujeme za neprirodzené, ak dve konzultantky aj pred študentami vedú diskusiu o tom ako sa k otázke postaviť. Nesvedčí to o neistote, ale môžeme to vnímať aj tak, že aj študenti tak majú možnosť sa k veci konštruktívne vyjadriť. Keď sa vec nepodarí napr. z hľadiska potreby súvahy s inými súvislosťami uzatvoriť „priamo na mieste“, treba vnímať s pochopením, že sa snažia veci hlbšie premyslieť v prospech študenta mimo cvičenia, napr. z dôvodu potreby konzultácie s garantkou predmetu, s vedúcim ústavu alebo s garantom študijného programu. Zvlášť aj pre učiteľov je zložitejšia vzájomná komunikácia v online systéme.
Online spôsob výučby si vynútil zmeny oproti pôvodným podmienkam prezenčnej formy výučby predmetu. Oproti obsahu v informačnom liste boli zredukované plánované zadania z piatich na tri a bola stanovená úloha teoretická príprava. Táto úloha predstavuje spracovanie informácií získaných v rámci prednášok stručnou formou. Na začiatku semestra boli študenti informovaní, že túto úlohu spracovávajú priebežne a odovzdávajú ju na konci semestra po ukončení prednášok. Podobnú úlohu študenti spracovávali aj v minulosti v rámci prezenčnej formy výučby a bola zahrnutá do hodnotenia práce študenta. Zadanie č.3 je orientované na riešenie konkrétneho priestoru. Keďže v súčasnosti je problematické zabezpečiť prieskum konkrétnej lokality, pedagógovia sa rozhodli, že v rámci tohto zadania študentom vyjdú v ústrety a môžu spracovať vybraný priestor z ateliérovej urbanistickej tvorby (malý ateliér), ktorú súčasne riešia. Ukončenie zadania nadväzuje na ukončenie ateliérovej tvorby, preto po diskusii s niekoľkými študentmi pedagógovia navrhli posunúť ukončenie tohto zadania týždeň po odovzdaní ateliérovej tvorby. Práca na cvičeniach sa realizuje podľa harmonogramu, s ktorým bol každý študent na začiatku semestra oboznámený. V harmonograme prác sú stanovené termíny konzultácií a odovzdania jednotlivých zadaní.